۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۰۹

گزارش خبرنگار مهر از بلغارستان؛

از حضور 300 نفری روسیه تا سنت‌شکنی چین/ ایران به دنبال تکرار افتخار در بلغارستان

از حضور 300 نفری روسیه تا سنت‌شکنی چین/ ایران به دنبال تکرار افتخار در بلغارستان

مسابقات المپیک تابستانی ناشنوایان در حالی برگزار می‌شود که کشور روسیه با بیش از 300 ورزشکار، شلوغ‌ترین کاروان مسابقات را دارد. همچنین کاروان ایران که در دوره گذشته به عنوان هفدهمی دست یافته بود، به دنبال درخشش المپیک سال 1993 بلغارستان است.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر از صوفیه بلغارستان، بیست و دومین دوره مسابقات المپیک تابستانی ناشنوایان جهان از فردا پنجشنبه با برگزاری مسابقات فوتبال، والیبال و بسکتبال آغاز می‌شود. طبق اعلام سایت رسمی مسابقات المپیک، در این دوره از رقابت‌ها بیش از90 کشور دنیا در 18 رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

دوومیدانی، بدمینتون، بسکتبال، والیبال ساحلی، بولینگ، دوچرخه‌سواری، فوتبال، هندبال، جودو، کاراته، جهت‌یابی، تیراندازی، شنا، تنیس روی میز، تکواندو، تنیس، والیبال و کشتی 18 رشته‌ای که در مسابقات المپیک ناشنوایان برگزار می‌شود که ایران تنها در 9 رشته و مجموعا 81 نماینده در آن حضور خواهد داشت. ضمن اینکه برای نخستین مرتبه پس از انقلاب شکوهمند اسلامی بانوان ایرانی هم در مسابقات المپیک ناشنوایان شرکت می‌کنند که در دو رشته تکواندو و کاراته به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

با وجود اینکه پیش از این گفته می‌شد کاروان ایران در این مسابقات پرجمعیت است، با این حال نگاهی به نفرات اعزامی سایر کشورها نشان می‌دهد تعداد ورزشکاران ایرانی حاضر در این مسابقات منطقی و اصولی است.

طبق اعلام سایت رسمی المپیک ناشنوایان 2013 صوفیه، کشور روسیه با حدود 321 ورزشکار، پرتعدادترین کاروان حاضر در این مسابقات خواهد بود. ژاپن، آلمان و آمریکا هم به ترتیب با 149، 137 و 129 ورزشکار، جزو کشورهایی هستند که با نفرات زیادی پا به این مسابقات گذشته‌اند. نکته جالب توجه اینکه کشور چین که همیشه در مسابقات با تعداد زیادی ورزشکار حضور می‌یابد، این بار سنت شکنی کرده و المپیک ناشنوایان را با کمتر از 70 نفر تجربه خواهد کرد.

از سوی دیگر کشورهایی هم هستند که حاضر شده‌اند با یک ورزشکار پا به المپیک ناشنوایان بگذارند. کشورهایی از جمله جمهوری دومینیکن، بولیوی، مالت، مولداوی، موریتانی و گواتمالا از جمله این کشورها هستند. اروگوئه، سن مارینو، اکوادور، فیلیپین و تایلند هم با دو ورزشکار ناشنوا در المپیک شرکت خواهند کرد.

مسابقات المپیک تابستانی ناشنوایان 89 سال سابقه دارد. این رقابت‌ها ابتدا در سال 1924 در پاریس آغاز شد و در ادامه راه و در سال 1949 المپیک زمستانی هم به آن اضافه شد. دوره گذشته این مسابقات در سال 2009 در کشور چین تایپه برگزار شد و کاروان ایران به عنوان هفدهم دنیا رسید. بهترین عنوان ایران در مسابقات المپیک تابستانی ناشنوایان به سال 1993 بر می‌گردد که اتفاقا آن مسابقات هم در در کشور بلغارستان برگزار شده بود.

کد خبر 2103353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha